Sabtu, 15 Jun 2013

Ikea Aku Datang

Assalamualaikum Rakan Blog,

Masih ingat tak dengan Wishlist yang pernah aku post satu ketika dulu, kalau tak tahu atau tak ingat boleh tengok balik kat sini, tak mau tengok pun takpa tiada paksaan, Hihi....Cuti sekolah haritu aku dan habibi bawak anak anak pergi jalan2..pergi melaka, negeri sembilan dan KL..

Percutian yang agak menarik sebenarnya, tambah2 kat melaka, 10 tahun dulu aku pergi berbeza yaamat dengan sekarang..totally different..best sangat, aku bukan nak cerita tentang Melaka sebenarnya, tapi dah alang2 aku tercerita takpalah aku tunjuk sikit gambar-gambar yang cantik ni..Biar gambar saja yang bercerita..












Cantikkan? Speechless aku, sebenarnya ada banyak lagi gambaq kat aku tapi cukuplah sekadar aku share yang ini. Petang hari kedua kami bergerak ke Negeri Sembilan. Kat sana kami cuma pergi ziarah keluarga Habibi aku kemudian round kat Nilai 3..Actually menarik jugak Nilai3 ni..lebih menarik dari Padang besar dan Wang Kelian yang depa dok gila sangat tu..(aku pun sama tapi aku takla gila sangat, cuma bila kawan2 pi aku tukang ikut saja).

Lepas Negeri Sembilan hari ke 3 kami move to KL..belah pagi tu kami pi zoo negara...biasalah kalau bawak budak2..mesti nak pi zoo..aku tak tau lah anak orang lain..tapi anak2 aku memang suka dengan zoo, mungkin sebab dari kecik aku dok bawak depa kot..Aku ni kan pecinta haiwan..Hopefully anak2 aku pun jadi macam aku, Zoo Taiping aku rasa dah lebih dari 10 kali aku sampai tapi budak2 tu tak pernah bosan.. hairan sungguh. Mahal kemain no tiket nak masuk zoo tu RM30 untuk dewasa, fuh! kami ada 5 orang, nipis jugakla beg duit..dalam mahal2 tu pun orang kemain punya ramai, nak beli tiket pun jenuh kena queue.

Lepas Zoo kami terus ke Ikea..Ha..Ini lah main reason untuk post aku harini..Nilah yang aku nak cerita, Alhamdullillah..salah 1 dari Wishlist yang aku tulis dulu dah pun tercapai...best gila..tapi aku tak puas hati sangat sebab bajet terhad, so, tak banyak yang dapat aku beli, tapi dalam tak banyak tu pun hangus hampir RM300 gak laa.. tapi aku rasa ok sangat sebab benda2 yang aku nak beli sangat tu semua aku dapat..fuh! memang berhantu betullah Ikea ni kan! Actually aku benci Ikea. Sebab apa tau tak? sebab dia menipiskan beg duit aku dan buat aku teringat-ingat nak pergi lagi..tapi aku always lucky sebab habibi aku kata takpa. nanti bila2 kita mai lagi...betapa bertuahnya aku sebab habibi aku pun dah jatuh cinta dengan Ikea dan yang best sekali anak2 aku pun sama..

Anak2 aku bila aku sebut nak pergi Ikea punyalah excited..seronok gila..hmm..macamlah barang2 dalam Ikea tu barang2 depa.....haha..Ok! sampai sini, jumpa lagi..
Tunggu yer Ikea berhantu..nanti aku akan datang lagi.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan