Selasa, 31 Mac 2015

Kelebihan surah At taubah ayat 128-129

Assalamualaikum rakan blog,

Seperti hari-hari lain, Pagi selasa ini juga sunyi tanpa mak disisi, semakin hari semakin sunyi dan sepi, rindunya aku kat mak hanya Tuhan yang tahu, semoga Allah menempatkan mak ditempat yg paling baik disisinya. YaAllah rindunya aku pada mak syurga dunia akhiratku, YaAllah, Kau sampaikanlah salam rinduku ini pada mak aku yaAllah..Amin..

Dan airmata pun berguguran lagi.


Okeylah rakan blog, tu cuma muqaddimah ja untuk nak release sikit kesedihan dan kerinduan yg menggunung dalam hati aku ni, bukan tu yang aku nak cerita sebenarnya, hari ni aku nak kongsi tentang kelebihan surah at taubah ayat 128-129.


Sebenarnya surah ni dah 10 tahun ditampal kat almari anak aku, aku pun dah lupa dari mana datangnya ayat tu, mungkin mak yg bagi kot atau anak aku yang bawak balik dari sekolah dia.


Dah 10 tahun kat almari, jadi secara tak langsung aku dah boleh hafal lah, sebab tiap2 hari dok tengok, malangnya aku tak pernah pun amalkan dan tak tahu pun apa kelebihan surah ni, pagi tadi ada sorang rakan bisnes wassap kat group tentang kelebihan mengamalkan surah ni, masyaAllah betapa ruginya aku sebab tak tahu dan tak mengamalkannya dari dulu. Terima kasih Allah kerana masih memberi aku ruang dan peluang untuk mengamalkannya..


Bila dah tahu macam biasalah aku mula menggoogel, dan aku jumpa banyak sangat feedback positif dari orang yang dah lama mengamalkannya..jom rakan blog, kita amalkan sama2.



Kelebihan surah at taubah ayat 128-129..


Dikatakan bahawa barangsiapa yang membaca ayat ini sebanyak 7 kali setiap kali selesai solat fardhu, dengan izin Allah

– jika dia seorang yang lemah, maka akan menjadi kuat.

– jika dia seorang yang hina, maka akan menjadi seorang yang mulia.

– jika dia seorang yang kalah, maka akan segera mendapatkan pertolongan.

– jika dia seorang yang berkesempitan, maka akan mendapat kelapangan.

– jika dia seorang yang berhutang, maka akan segera dapat membayar.

– jika dia seorang yang berada dalam kesusahan, maka akan hilang kesusahannya.

– jika dia seorang yang sulit dalam penghidupan, maka akan segera mendapat kelapangan kehidupan.


Sampai kat sini saja, semoga ada manfaat untuk semua. Kat atas tu aku ada sebut tentang bisnes kan? Aku la ni dah buat bisnes online, jual abaya, baru dok belajar sikit2, nantilah aku cerita dan update kat sini. Bolehlah rakan2 blog beli kat aku ya.
InsyaAllah pasti puas hati dengan kualitinya. Maassalama, jumpa lagi next post.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan